lauantai 28. maaliskuuta 2015

Jotain vaaleanpunaista...

Mun kevät on aika lailla vaaleanpunainen. Pääasiassa sellainen hennon vaaleanpunainen. Kevät on myös valkoisen, beigen, vaaleanruskean ja vaalean- tai mintunvihreän aikaa.

Nämä värit kiteyttävät oikeastaan aika hyvin meidän kodin sisustuksen värit, paitsi, että meillä myös vaaleansininen ja puunväri saavat jalansijaa, ainakin toistaiseksi. Meidän olohuoneessa, eteisessä ja keittiössä on siis vanha saimaparketti. Mä itseasiassa pidän siitä todella paljon ja yhdessä näiden vaaleiden sävyjen kanssa kokonaisuudesta tulee mun mielestä kivan raikas :)


Mä kuvailin tällä viikolla meidän kotia ja ajattelin laittaa nyt tähän muutamia tämän hetken sisustuksen lempijuttuja. Mukana on myös muutamia häälahjoja ja "häämuistoja" jotka ovat myös meillä kotona saaneet oman paikkansa osana sisustusta :) 




































Vaaleanpunainen ja sellainen vähän marjapuuron värinen kuuluvat myös olennaisesti mun pukeutumiseen, etenkin näin keväällä. Kynsiinkin sitä tulee laitettua :)














Pari päivää sitten ostin kotiimme nämä ihanat tulppaanit <3 samalla ratkesi myös eräs sisustuksellinen ongelma - tv-tason reunalta puuttui jotakin, mutta en tiennyt, että mitä. Laitoin tulppaanimaljakon siihen ja avot, ongelma ratkesi :D 



















Mun mielestä on ihanaa, että häistä on jäänyt käteen kuvien lisäksi myös konkreettisia muistoja, joita katsellessa muistaa aina sen päivän <3 Mä säilytin esimerkiksi hääkimpussa olleet helmet, miehen kukkavieheen, muutaman riisipussukan, hääauton koristeet yms. Tallessa on myös häissä käyttämäni korut ja hiuskoristeet, joita en myöhemmin aio käyttää, paitsi ehkä hääpäivisin..

Varsinaista hääkuvaa meistä ei seinällä vielä ole, mutta kiitoskortti pianon päällä toimittaa sen virkaa vielä toistaiseksi :) Meillä oli tarkoitus palkata ammattikuvaaja mukaamme ensi kesänä, kun lähdemme viettämään ensimmäistä hääpäiväämme Haikon kartanoon (toivottavasti tällä kertaa kaikki menee suunnitelmien mukaan, eikä syöpä siihenkään mennessä ilmoita itsestään...). Mä saan pukea puvun vielä ainakin kerran ylleni <3  Näistä kuvista on sitten tarkoitus teettää yksi suurennos olohuoneen seinälle.


Tässä on "taulu" johon vieraat saivat jättää onnittelut tai tervehdyksen hääparille


Tuo kiven sain lakkiaispäivästäni  erään tuttavan lapselta muistoksi 




Ja tuossa samalla hyllyllä kuivattuna myös ruusut, jotka mies antoi mulle kosiessaan <3


Tämä on vihkipappimme kirjoittama pätkä raamatusta (1Kor:13) usko, toivo ja rakkaus... <3



Tallessa ovat myös kaikki kortit mieheni kastemaljassa


Pianon päälle ovat päässeet myös mun äidiltä saadut sampanjalasit, joissa molempien nimet ja päivämäärä, ihan supersöpöt sydämineen ja timangeineen <3 ensimmäisenä hääpäivänä sitten...




Mieheni kukkaviehe pääsi Muurlan astiaan "täyttymys"... samaa sarjaa sen maljakon kanssa, jossa tulppaanit..




 Toivottavasti se säilyy vielä pitkään <3



 Keittiössä on sivupöydällä mun ystävältä häälahjaksi saatu leivosteline, ihanat värit!






Hääauton satiininauhat ja keulan ruusut eivät ole esillä, mutta tallessa kuitenkin <3





 Ja tässä riisipussukat, joista muutama jäi myös muistoksi :)




Tulipahan annos vaaleanpunaista hömppää, täytyy lähteä välillä haukkaamaan happea - siis vesisateeseen koiran kanssa :D

Vaaleanpunaista viikonloppua!



8 kommenttia:

  1. Teillä on ihana koti ! Mä oon niin kyllästynyt kaikkien perus valkeaan kotiin ja maalaisronmantiikkaan ja oli piristävä nähdä mun mielestä kodikkaan kodin kuvia :)
    Ihanaa kun ootte säilyttänyt tuollaisia pieniä juttuja häistä, ihana idea <3

    VastaaPoista
  2. Voi kiitos :) mekin tykätään! ;) mua itseasiassa miellyttää sellainen maalaisromanttinen look, mutta ripauksella meitä :D eli valkoista ja vaaleaa, mutta tehosteena värejä... meillä on kotona sellaisia sisustuksellisia elementtejä joihin mulla ei oo asiaa puuttua, enkä haluakaan, vaan yritetään sovittaa ne sitten yhteen ja rakentaa niiden ympärille kaikki muu -eli piano ja maalaus Turun tuomiokirkosta,jolla ikää toista sataa vuotta, pianollakin jo kunnioitettavat 60 vuotta... myös toi eteisen senkki on maalauksen ja pianon ohella peruja miehen kotoa, kun vielä Turussa asuivat. Oon saanu kyllä tosi vapaat kädet, mitä sisustamiseen tulee, mutta nää mies halusi kuitenkin säilyttää, ja se käy mulle hyvin . Mä pidän molemmista ja siitä, että esineillä on tarina :)

    Kai meidän koti on vähän sellainen sekoitus uutta ja vanhaa ja no, ihan meidän näköinen :D :D

    Noita häämuistoja on kyllä kiva ihailla vielä vuosienkien päästä <3

    VastaaPoista
  3. Ihana kun on persoonallinen koti ja muistot esillä ♡ Mä tykkään :) Meidän koti on niin kesken, mutta pikkuhiljaa ja uudessa kodissa jatketaan taas nimenomaan se ideana, että saadaan siitä omannäköinen! :)

    VastaaPoista
  4. Kaunis koti! :) Olen tuore lukija, saanko kysyä mitä opiskelet yliopistossa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja tervetuloa! :) saa kysyä, opiskelen venäjän kieltä ja kulttuuria. Sitten joskus olisi tarkoitus valmistua venäjän kielen opettajaksi :)

      Poista