keskiviikko 29. tammikuuta 2014

"Unelmieni hääpuku"

1



Vihdoinki mulla on aikaa bloggailla :) Laitan nyt tähän muutamia pukuja, joista itse pidän.. En enää muista/ tai edes tiedä, mistä mallistoista puvut ovat, sillä siitä on jo aikaa, kun nämä netistä löysin. Suurin osa puvuista on siis ihan vain surffaamalla netistä poimittuja ja useimmat näyttävät löytyvän nykyisin ainakin tästä osoitteesta; http://www.storedress.com/Plus-Size-Wedding-Dresses

Vain yhtä mallistoa näistä myydään varmuudella Suomessa eli näistä malleista nro 14 mallistoa Beautiful Brides Plus, jota on saatavilla Tampereen Morsiusgalleriasta. Muiden pukujen saatavuudesta muutoin kuin verkkokaupoista, mulla itsellä ei ole tietoa...

Olen itse siis pluskokoa ( 44-46/ 46-48, puvusta ja valmistajasta riippuen. Normivaatteet kokoa 44-46), joten sen mukaisia puvutkin ovat. Onneksi on olemassa aivan ihania hääpukuja myös meille, jotka emme mahdu siihen perinteiseen kokoskaalaan :) ei siis harmita olla plus-kokoinen morsian!

Näiden pukujen joukossa on muutamia, joihin olen ihan rakastunut, kuten pukuihin 1, 2, 3, 4, 5, 7 ja 10, joista mun ehdoton suosikki on nro 1. Myös nro 3,4,5, 7 ovat aivan ihania <3 
Lähinnä tähän nyt valitsin luultavasti parhaiten minun vartalolleni sopivia malleja, joiden kaltaisia yritän päästä sovittamaan myös jossain päin Suomea, kun ei sitä pukua viitsisi ostaa kuin sikaa säkissä., jos se malli ei sitten vaikka itselle sovikaan. Eli tämänlaisia/näköisiä pukuja olen siis itselleni katsellut ja tarkoitus olisi löytää esimerkiksi nro 1 tyylinen puku ihan suomalaisesta hääpukuliikkeestä. Jos sellaista ei kuitenkaan löydy, ovat vaihtoehtoina sitten teettäminen (joka on taloudellisesti kallein/huonoin vaihtoehto, mutta tietenkin ihannevaihtoehto muuten :)) tai sieltä verkkokaupasta tilaaminen. Tilasin aikoinaan vanhojentanssipukuni verkkokaupasta, ja puku sopi päälle kuin valettu! Olin tyytyväinen. Merkillä/ malliston tunnettavuudella ei ole minulle merkitystä- kunhan puku on mielestäni kaunis ja juuri  minulle sopiva :)

Unelmieni hääpuku olisi siis; valkoinen, mermaid-mallinen, muuten yksinkertainen, muttei liian yksinkertainen; puvussa saa siis olla esimerkiksi pitsiä ja kimalletta oikeassa suhteessa. Eli siis pukujen 1, 2, 3, 4 ja 7 yhdistelmä :) Haluaisin jokaisesta jotakin. Nro:sta 1 ehkä mallin, nro:sta 2/5 pitsin ja nro:sta 4 "koristenauhan" vyötäröltä. Nro 1 ja 7 on molemmissa kaunis helma/ laahus, joista olisikin vaikea valita. Nro 1 on kuitenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan lumoava, ja sen kaltainen puku on alkanut tuntua "minun näköiseltäni" puvulta, mutta johon lisäisin hieman jotain kimaltavaa tai romanttista pitsiä... tai molempia :D

Kuten huomaatte, vaikea on valita, kun ihania vaihtoehtoja on niiin paljon :) vaikka monien mielestä pluskokoisille morsiamille ei ole riittävästi vaihtoehtoja (tosin Suomessa valikoima tuntuukin olevan aika suppea..). Itse olen eri mieltä. Onhan tietysti totta, että jos verkkokaupasta tilaaminen on poissuljettu vaihtoehto, niin sitten saattaa olla vaikea löytää liikkeistä itselle mieleistä pukua, vaikka useat liikkeet tarjoavatkin korjauspalveluja.


Olisi ihana kuulla muidenkin kokemuksia "hääpuku-jahdista". Onko SE oikea puku tullut heti vastaan, vai onko taustalla useiden kuukausien etsintä? Mistä löysit pukusi; liikkeestä vai verkkokaupasta? Jos joku tietää, mistä päin Suomea löytyy pukuja plus- morsiamelle, niin saa tulla kertomaan, vinkkejä ja kokemuksia otetaan enemmän kuin mielellään vastaan :)

Saa siis kommentoida :)





2

3. La Marias; http://www.lamarias.net/


4

5

6

7

8


9

10

11












2013 Style Trumpet / Mermaid Sweetheart Applique Sleeveless Court Trains Taffeta Wedding Dress For Brides
12









2013 Style A-line Sweetheart Lace Sleeveless Sweep / Brush Train Taffeta White Wedding Dress For Brides
13





 14. Beautiful Brides Plus, BB14902, Morsiusgalleria






PS. Mulla kuukautiset pari päivää myöhässä... kovasti toivotaan, että kohta olisi vauvauutisia kerrottavana <3 en ole vielä testiä uskaltanu tehdä... jospa viikon sisällä, niin on se sitten ainakin varmempi tieto jo...

Nyt käyn kuitenkin ruoanlaittoon -jauheliha-kasvisgratiinia, nam :)

   




2 kommenttia:

  1. Heips taas! :) Ite oon kans plussakokonen ja alunperin oli tarkoitus ostaa hääpuvuksi vain joku suhteellisen normaali valkoinen mekko... Noh olin jo Ellokselta tilannut ihan kivan perusmekon ja ajattelin sen olevan ihan oikea valinta. Kunnes näin unta, että minulla oli ihan kunnollinen täyspitkä, laahuksellinen hääpuku. Voit kuvitella varmasti sitä itkun määrää :D Painelin sitten katselemaan huvikseni pukuja. Täällä Kotkassa ei hirveästi ole liikevaihtoehtoja, joten menin siihen ainoaan ja sieltähän löytyikin heti ekalla osumalla oikea puku. Ei mulle tullu mieleenkään ostaa kyseistä pukua, mutta onneksi sen pystyi vuokraamaan!! Oon ikionnellinen että menin sinne ja kokeilin sitä mekkoa. ( jos nää kuvat nyt näkyy tässä, niin tässä mun mekkonen: http://3.bp.blogspot.com/-lw839ficT_8/Uqli5UGAyOI/AAAAAAAADx0/ZP377_F554M/s1600/wedding+(10).jpg & http://1.bp.blogspot.com/-GZFH2ooaV4A/UoMslHVQmfI/AAAAAAAADiQ/zU-FNjdCwWs/s1600/wedding+(14).jpg ja jos ei näy, niin mun blogista löytyy viime marraskuun kohdilta hääpostausta! :D) Tykkäsin ite tosta mekosta ihan hirveästi ja minusta oli kiva systeemi tuo vuokraus! Puku taisi olla Benjamin Robertsin. :)

    Ja kovasti toivottelen plussatuulia sinne teille! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vain! kiitos kovasti! :) joo, ja voin kuvitella :D Sen oikean hääpuvun löytäminen kun on kuitenkin jokaiselle naiselle tosi tärkeää :)
      Hyvä tietää, että niitä pukuja liikkeistäkin löytyy, Kotkastakin... Itse nimittäin asustellaan tässä naapurikunnassa... enkä ollu itse ees ajatellu vuokraamista :D sehän on itseasiassa ihan hyvä idea, kun sitä pukua tuskin tulee enää häiden jälkeen käytettyä, joten turhaan vain pölyyntyisi komerossa!
      Olinkin jo aikaisemmin katsellut noita teidän hääkuvia, silloin itse vielä "anonyymina" lukijana ja sun puku on kyllä todella kaunis! toi laahus <3 ja mallikin on todella kaunis, niin kuin morsiankin :) Meillä tuntuu olevan vähän samanlainen maku!
      Huojentavaa kans kuulla, että kyllä se unelmien puku voi oikeesti löytyä sattumalta (niin kai useimmiten :) ) ihan liikkeestäkin. Ei kai mun kaa auta muuta ku lähtee rohkeasti vaan kokeilemaan :)

      Poista