torstai 13. maaliskuuta 2014

Kevään innoittamana

Kevät on jotenkin aina uuden alku. Aurinko paistaa ja mielikin on paljon keveämpi ja iloisempi. Energiaa on paljon enemmän kuin talven pimeinä kuukausina. Oli ihana herätä tänä aamuna kuuden aikaan, ja huomata, että ulkona sarastaa jo, pitkästä aikaa moneen kuukauteen! Ehkä se kesä tulee sittenkin :)

Tästä kaikesta humaltuneena on tehnyt mieli laittaa kotia (ja itseäkin) uuteen uskoon - vaihtaa sisustuksen värejä kirkkaampaan ja vaaleampaan suuntaan (se ei kyllä meillä eroa talvesta, vaaleasta sisustuksesta pidän muutenkin...), hankkia uusia huonekaluja ja jopa uudistaa kokonaisia huoneita seinä -ja lattiapintoja myöten. Myös omaa vaatevarastoa olen kevättalven aikana pikkuhiljaa uudistanut, ja ehkä jopa löytänyt "oman tyylini" tai edes enemmän sellaisia vaatekappaleita, jotka mielestäni hyvin päälleni istuvat. Myös uuden liikuntaharrastuksen aloittaminen on pyörinyt mielessä, ja sain kuin sainkin salikortin läheiselle salille hankittua. Edistystä sanon minä! Olen myös ns. löytänyt "kirppistelyn" (tosin sähköisessä muodossa) sekä verkkokaupat, erityisesti plus kokoista muotia myyvät sellaiset.

Tilasin viikko sitten ensimmäistä kertaa elämässäni paidan Asokselta sekä viime kuussa miehelleni vaatteita sekä kodin tekstiilejä H&M:n verkkokaupasta. Miestäni ei meinaa saada vaateostoksille sitten millään, ja sovittaminen on kuin tervanjuontia (varmaan tuttua muillekkin :D...), joten se on sitten sama, jos niitä vaatteita tilataan vaikka sieltä verkkokaupasta - vähemmän tuskailua ja enemmän hymynaamoja :) Ihmeellistä kyllä, tänä keväänä mieskin on innostunut vaatekertaansa uusimaan, tosin se ei ole muuttanut suhtautumista vaatekaupoissa jonottamiseen, vaikka joskus siellä mun kanssa pyöriikin :D
Olen myös hurahtanut tuohon Huuto.netin käyttöön, ja hankkinut sinne oikein tunnuksetkin. En ole aiemmin ollut mitenkään innostunut kirppareilla pyörimiseen, ja huuto.net on vähän kuin kirppari verkossa... olen löytänyt sieltä itselleni paljonkin ihan uudenveroisia (ja uusiakin) vaatteita kohtuuhintaan, vaikka toki postikulut niistä joutuukin maksamaan. Ajattelin myös laittaa omiani sinne myyntiin (parempi kuin kirppari, ilmoittaminen kun ei maksa mitään), jotta saan vaatekaappiin taas tilaa uusille ihanuuksille :)
Myös niitä mammavaatteita olen muutamia tuolta hankkinut, vaikka ihan vielä ei kannattaisi tuon asian kanssa varmaan hötkyilläkään...

Vielä vähän aika sitten etsin itselleni talvitakkia, mutta, koska sitä kunnon talvea ei sitten missään vaiheessa tullutkaan, niin päätin jättää sen homman ensi talvelle. Jonkunlainen kevättakki olisi kuitenkin vielä hakusessa, sellainen, jota voisi käyttää vielä ensi syksynäkin, ja jossa olisi mahdollisesti myös sitä kasvuvaraa, jos tässä satuttaisiinkin vielä raskaaksi tulemaan :) H&M:n mama-mallistossa on kyllä ihanan mallinen kevättakki, joka ei mun silmääni paljon eroa muista saman tyylisistä, joita muutkin vaateliikkeet myyvät "normipuolella". Esimerkiksi Veromoda myy lähes samanlaisia takkeja, joten voisin huoletta ostaa sellaisen mama-takin ja käyttää sitä olin raskaana tai en...


KUVA


Aiemmin jo kerroinkin, että löysin ihanan paitapuseron ja farkut Seppälästä viime viikonloppuna, ja koska olen ihan rakastunut tuohon H&M:ltä löytämääni mustaan bleiseriin, niin ne olivat mulla päällä, kun äitini syntymäpäiville tiistaina lähdettiin. Tuo bleiseri oli kyllä tosi hyvä ostos, sillä se on niin monikäyttöinen- sillä saa helposti asusta kuin asusta juhlavan sekä siistin arkilookin vaikka töihin. Se sopii sekä mekkojen, että housujen kanssa. Oma asuni tässä ei nyt ole mitenkään niin kauhian juhlava, mutta näihin "juhliin," jotka perheen kesken kotona pidettiin, oikein sopiva :) jos farkkujen tilalla olisi olleet vaikka mustat suorat "juhlahousut" niin ehkä asu olisi sitten ollut hieman "virallisempi"...

Tuo purppuran? värinen tähti- huivi on kans h&m:n satoa viime syksyltä, yks mun lemppareista :)

Kaulassa mulla tuossa kuvassa on iihana pöllö-koru, joka jäi matkaan Glitterin alesta, kun ystäväni kanssa käytiin kaupungilla kiertelemässä. Olin sitä jo aiemmin hypistellyt, mutta jätin kauppaan, kun en ollut varma käyttäisinkö sitä sitten kuitenkaan, mutta se on kyllä kiva, ja tuo vähän vaihtelua hyvin simppeliin korukokoelmaan, joita yleensä käytän :)



Kun tiistai-iltana tultiin kotiin, vaihdoin päälle jotain rennompaa, ja kiskaisin niskaani mustan pitkän 3/4 hihaisen mekon. Pidän tästä mekosta paljon - se on yksinkertaisuudessaan tyylikäs esimerkiksi sen bleiserin kanssa tai sitten vähän rennompi asu pitkävartisten saappaiden kanssa. Minä laitoin sen kotiin tullessa päälle, vaikka en sitä missään nimessä "kotimekkona" pidäkään, sen verran se kuitenkin Kapphallissa maksoi. H&M.llä näinkin viikonloppuna ihania, tuon tyylisiä ja ohkaisia, (maxi)trikoomekkoja, jollainen varmasti jossain vaiheessa munkin matkaan lähtee, sillä sellainen olisi varmasti mukava kotiasuna sekä muutenkin kesällä (mahdollisesti myös raskaana ollessa...) :) Tuolla mekon alla olen välillä pitänyt sellaista "muotoilevaa alusasua" joka vähän noita mun "kurveja" (:DD) silottaa, mutta näin kotioloissa illalla, en sellaista laittanut päälleni ahdistamaan.



lukulasit päässä -"the teacher in me" hehe :D

Huomaa kyllä, että takana on neljän ja puolen tunnin ajomatka kyläilyineen....






Tässä muuten nää mun kynnet sitten on, tykkään! :)




Laitan niistä huutamistani vaatteista vielä erikseen postauksen, sillä ne ovat tällä hetkellä pesukoneessa. Valaisimen kuvaan tänään ja illalla (jos ehdin) tai viimeistään huomenna sitten kirjoittelen siitä sekä lisää noista vaatelöydöistä (toivottavasti jaksatte vielä niistä lukea :D).
Ruokajuttuja on siis myös luvassa vielä varmaan tällä viikolla :)
Nyt kuitenkin jatkan kotihommien parissa ja piipahdan vielä kaupassa. Tänään meillä savustetaan lohta :)


Aurinkoista päivänjatkoa! 
   















2 kommenttia:

  1. Hihi, mulla on just toi takki käytössä :) Se on ihana! Suosittelen. Itse jouduin vaan helman narut leikkaamaan lyhyemmiksi kun laahas maassa (lyhkäsen ihmisen ongelma)

    VastaaPoista
  2. Sitä ajattelinki, et se on varmaan tosi kiva päällä, ite en oo vielä sovittanut, hypistelly vaan :) Voi olla, et mullekin tuo takki jossain vaihees kotiutuu... :D Mulla sit varmaan kans sama ongelma, ku tämmönen pätkä oon :D

    VastaaPoista